Tekst og tanke


Julens litterære gleder

Da var pinnekjøttet fortært og pakkene åpnet. Jeg håper dere alle har hatt en fin feiring sammen med mennesker dere er glade i.

Jeg setter veldig pris på disse fridagene, hvor jeg har tid til å slippe ned skuldrene, lese litt, skrive litt og slappe av. I år fikk jeg ett nytt tilskudd på Ventelisten i løpet av julekvelden. Det var «Innsirkling» av Carl Frode Tiller. Tidligere har jeg lest Tillers «Skråninga». Det er en bok fyllt av tankesprang og så vidt jeg kan huske, uten et eneste punktum. Men boka er bra den, og jeg ser frem til å ta fatt på «Innsirkling» også.

Ferien har også gitt meg tid til å ta en bok ut av ventelisten. W.G. Sebalds «Austerlitz» er, i likhet med pinnekjøttet, fortært med stor fornøyelse. Denne bokens synes jeg er fantastisk, og skal skrive mer om den i løpet av et par dager.

Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

