Tekst og tanke


Vakkert tidsfordriv

En dag i begynnelsen av desember ruslet jeg og en venninne rundt i Oslos gater for å få med oss noen av de mange julemarkedene. I en tverrgate til Markveien, nederst på Løkka, kom vi over Yank. De har mange kule ting for de som liker amerikanske duppeditter, men jeg falt pladask for en 2009-dagbok fylt med vakre bilder og en kjempepraktisk dokumentmappe.

Det jeg falt mest for var altså de vakre bildene. De er laget i en teknikk som kalles art journaling, en blanding mellom collage, tegning, akvarellmaling og i noen tilfeller grafiske hjelpemidler på datamaskin. Selv har jeg lagedilla og elsker å putle med mye rart, men har i det siste måtte innse mine begrensninger: Det er rett og slett ikke tid til alt. Så derfor nøyer jeg med å kjøpe vakre ting andre har laget. Men dersom du er interessert kan du ta en titt på Anahata Katkins blog for inspirasjon og lenker til sider med informasjon og gjør-det-selv-forklaringer.

Mitt favorittbilde fra Anahata Katkin

Mitt favorittbilde fra Anahata Katkin

Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

