Tekst og tanke


Moralisere? Hvem jeg?

2009 har så langt begynt med en lang rekke lange pekefingre fra min side. (Men ingen jeg ikke har all verdens intensjon om å rette meg etter selv altså.) Dette er også en slik pekefinger. Den peker på mat (mmmmmmat) og jeg satt pinnekjøttet i vrangstrupen da jeg så den første gang. Jeg er ikke vegeterianer og kommer nok heller ikke til å bli det, men jeg har tenkt over mine egne kostholdsvaner, både på vegne av miljøet og min egen helse og har lagt om til veldig mye grøntfôr og veldig lite animalske proteiner om dagen. Det går forbløffende bra, selv om jeg er både matvrak og mmmmatvrak.

Videoen er et innlegg av Mark BittmanTED. Ta deg tid:

1 kommentar so far
Legg igjen en kommentar

Dette var en tankevekker.
Angående pinnekjøtt, – siste rest av juleforrådet ble tilberedt i går – alle satt bare og stønnet, og restene kunne mettet et par familier til. Nesten til å bli kvalm av. Måtte love ungene, at det skulle gå minst 10 mnd til julemat ble servert neste gang.

Kommentar av todamer




Legg igjen en kommentar

