Tekst og tanke


Venteliste-fyll

orbitor - venstre vingeDa har forrige måneds hovedbok fra Eppklubben dumpet ned i postkassen. Denne gangen var det «Orbitor – Venstre vinge» skrevet av Mircea Cărtărescu. «Venstre vinge» er første del i hans romantrilogi og Knausgårds omtale av boken gjør at jeg forventer meg noen magiske timer når jeg får jobbet meg gjennom ventelista til den boka.

Det har vært så mye om dagen at jeg nesten ikke har fått lest. Men neste uke skal jeg reise bort for å jobbe med en nybegynnerbok i strikking. Da regner jeg med at jeg også skal få litt pusterom til å lese ferdig «Ingen er alene» så langt liker jeg den veldig godt. Den er velskrevet og tankevekkende, og ikke minst interessant på grunn av fortellertekniske grep.

Men altså: «Orbitor – Venstre vinger» er herved tilføyet  ventelista.

Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

