Tekst og tanke


Vakre vakre Laleh

Det blir visst en konsertuke dette. Søndagen ble avsluttet med Winnerbäck, en konsert som var fantastisk, og som jeg hadde gledet meg enormt til, og selv om jeg hadde gledet meg til gårsdagens konsert, hadde jeg aldri trodd den skulle toppe Winnerbäck. Men så feil kan man ta. Laleh er til å spise opp, fri og trygg, med en fantastisk stemme og en enorm kjærlighet til musikken. Hun har blitt sammenlignet med Sting og Dido, det skjønner jeg, men hun er noe helt eget og bør oppleves, både i opptak og live.

Jeg har funnet frem en av sangene hun ikke sang i går, og et bilde fra konserten.

Laleh på Parkteateret

Far har lärt mig

Far har lärt mig att inte gråta
Allting har han lärt mig
Far kan du trots allt förlåta
Att jag ändå tärt mig

Att jag aldrig lär mig
Att inte drömma om dagen
Att jag aldrig lär mig
Att gråta i magen
Att jag inte kan
Va en som nästan
Känner inget alls

Far har lärt mig att alltid springa
Innan klockan börjar
”Va på din vakt
Och alltid vaken
Och om du slår
Så slå i magen”

Allting har du lärt mig
Allt sen första dagen
Allting har ni lärt oss
Nu gråter vi i magen
Vi är starka som fan
Vi känner nästan inget alls
Solfjäder, sommar
sångsarong
Det var sommar och vinter
allt på en gång
Då jag är med dig, är jag med dig?
Där himlen möter jorden
Där, vi är därifrån
men härifrån ändå
På en och samma gång

Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

