Tekst og tanke


Vanedyret

Jeg leser om vanen. Den kreative vanen, eller The Creative Habit
. En bok skrevet av danser og koreograf Twyla Tharp. Jeg vil knekke koden. Gjøre som henne. Men hva er det som skal til for å kunne bli det vanedyret jeg tror jeg trenger å være? Knallhard disiplin? Konstante påminnelser om det følelsmessige gullet som venter på den andre siden? The Creative Habit: Vanen du må tilegne deg for å produsere nok kreativt materiale til å kunne gjøre deg bemerket over lang tid. Jeg higer etter det. Etter friheten. Etter friheten som ligger i å være bundet av den vanen. Etter dager som denne hvor jeg kan stå opp tidlig. Meditere. Gå tur før verden våkner. Og så… skli ned på stolen med pennen i hånden, tastaturet under fingrene. Meg alene. Meg sammen med lyden av ord som blir til. Eller som jeg i det minste låner fra et eller annet sted. Ordboken. Et minne. Eller 26 år brukt på å samle på 5000 år med menneskelig kultur og historie.

Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

