Tekst og tanke


Verktøy for skrivere II

Det er ingen tvil. Jeg er hekta på Apple sine produkter og har vært det i mange år allerede. Som en god venn en gang sa til meg: «Du är en jävla MacPriest». Så vær så snill å hold alle PCer på god avstand fra meg. Vi er ikke venner. Kommer ikke til å bli det. Jeg har iPod, iPhone, PowerBook og mobileMe-abonnement, og forventer at menn i hvite frakker snart skal komme og ta meg med til et fint og rolig sted. (Helst med hvite vegger, hvite bord, og fine hvite mac-er).

Det hører med til denne historien at jeg har bestemt meg for å vie mye større del av min tid til å skrive. Først og fremst skjønnlitterære tekster. Samtidig med den beslutningen bestemte jeg meg også for at jeg trengte bedre skriveverktøy. Selv om jeg forguder min 12″ G4 PowerBook, så er den litt liten og knøtete for timesvis av intensivt skrivearbeid. Derfor så jeg med lengsel etter en iMac som kunne ta opp resten av plassen i det bittelille kollektivrommet mitt. Men hvordan skal en fattig kunstner ha råd til noe sånt? Jo hun må spare. Smått om senn så det ut til at jeg skulle få råd til et nytt vidunder, og hva skjer så? Jo! Apple lanserer en ny serie stasjonære maskiner. Og ikke nok med det, de er flere tusen kroner billigere enn den jeg opprinnelig siklet på. Jeg tror jeg har dødd og kommet til himmelen. Det blir iMac på meg. Snaaart! 21,5″, 500Gb harddisk, osv., osv.

iMac

Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar

